DictionaryForumContacts

 Odil

link 19.08.2015 15:46 
Subject: The vehicle can be drivenup to 32 km/h (22 mph) in this mode be engaging the transmission into gear and releasing the brake pedal. auto.
помогите перевести/понять следующее предложение: The vehicle can be drivenup to 32 km/h (22 mph) in this mode be engaging the transmission into gear and releasing the brake pedal.

 Karabas

link 19.08.2015 16:23 
be > by (?)

 Odil

link 19.08.2015 16:30 
Карабас, спасибо! Вот мозг отключается до такой степени, что не видишь явные вещи. :)

 Yippie

link 19.08.2015 16:35 
32 км - это 19 миль; 22 мили - это 35 км.

В тексте вообще ничего не понятно, или только что-то?

 Odil

link 19.08.2015 16:40 
В целом понятно, но видимо идут опечатки в оригинале и потому такие головоломки встречаются.

 Yippie

link 19.08.2015 17:04 
"В целом понятно", но вы пишите "помогите понять". Я вас не понимаю.

 Odil

link 19.08.2015 17:08 
Когда написал "в целом понятно", я имел ввиду весь текст перевода, а не это конкретное предложение, которое я запостил тут, прося о помощи понять.

 Eric Olkha

link 23.08.2015 1:15 
Как обычно - все упирается в контекст. В данном случае - ключевой элемент: in this mode
О каком моде то хоть речь?...

Как вариант:

В данном режиме, при включении передачи и отпускании педали тормоза, автомобиль разгоняется (может разогнаться) до 32 км/ч...

 Armagedo

link 23.08.2015 8:09 
TAC System Default Actions/Reduce Power Modes

There are 4 reduce power modes that the engine control module (ECM) can default to if an error is detected in the throttle actuator control (TAC) system. The ECM monitors for the following conditions:

• Accelerator pedal position (APP) sensor 1 or 2 circuit fault
• APP sensor correlation fault
• A 5 V reference circuit fault
• Battery voltage is less than 8 V or greater than 24 V.
If the ECM detects any of the above conditions, the ECM enters a limited performance reduced power mode. In the limited performance mode, the engine torque is limited. The ECM remains in this reduce power mode during the entire ignition cycle even if the fault is corrected.

If there is no APP sensor information, the system enters a forced Idle reduced power mode. In the forced Idle mode, the ECM uses a default APP sensor position that is calculated from the brake switch, transmission gear position, and vehicle speed. The vehicle can be driven up to 32 km/h (22 MPH) in this mode be engaging the transmission into gear and releasing the brake pedal.

If there is a condition with the TAC circuits, throttle actuator command verses actual position fault, or a throttle position sensor 1 or 2 circuit fault, the ECM enters a power managed reduced engine power mode. In the power manage mode, the throttle plate is not controlled. The engine torque is controlled to the desired value using cylinder shut-off and spark retard. The engine will idle or cruise with 2 cylinders enabled and accelerate with all 4 cylinders.

If the ECM detects a severe failure in the TAC system, the ECM enters a forced shutdown mode. In this mode, the ECM disables the TAC system, the fuel system, and the ignition system so the engine will not start. The forced shutdown mode occurs when the ECM detects a severe internal ECM condition, the throttle plate is stuck open, or a large intake manifold vacuum leak is detected.

 

You need to be logged in to post in the forum