|
link 15.02.2010 6:31 |
Subject: a music group can serve as a brand name Помогите, пожалуйста, точно понять последнее предложение в след. отрывке:Successful products are not automatically sustainable. In the music business, for example, concert tickets are seasonal articles that lose any value when the concert is over. Companies who promote or arrange concerts can have a sustainable business model and a sustainable product family, but their individual products are not sustainable. Furthermore, a music group can serve as a brand name, so to speak, and thus be sustainable. Коммерчески устойчивой может быть музыкальная группа, если ее название является брендом.? Кто кому serve as a brand? группа сама себе? Заранее спасибо! |
Скорее имеется в виду, что в этом случае группа может стать устойчивым продуктом (товаром), а не сама достигнуть устойчивости. Кто кому служит имхо неважно, в вашем же переводе удалось обойтись без "служения". А разбираться в логических тонкостях текста автора, у которого каша в голове, имхо бесперспективно. У него продукт - не концерт, а билет на концерт. |
|
link 16.02.2010 5:33 |
>>А разбираться в логических тонкостях текста автора, у которого каша в голове, имхо бесперспективно. >> У него не каша, у него английский - не родной. http://resources.metapress.com/pdf-preview.axd?code=jq4295770w038836&size=largest |
Nazvanie muzykal'noi gruppy mozhet stat' estoichivym produktom. The author is trying to say that unlike the fleeting nature of the music promotion business, successful music groups can become a brand name thus ensuring longevity in the business. |
|
link 16.02.2010 7:11 |
Supa Traslata да, не родной... делаем вторую производную ))) |
|
link 16.02.2010 7:14 |
lisulya спасибо, перефразирование - страшная сила! |
You need to be logged in to post in the forum |