Subject: multi-viscosity oils The use of no-synthetic multi-viscosity oils (5W-30,10W-30,etc.)in temperatures above 40° F(4°C), will result in higher than normal oil consumption.
|
вязкие масла? повышенной вязкости, может быть? По контексту, вроде бы подходит? Аможет быть подойдёт термин "мультивязкость"? |
The lubricant is claimed to cope with specific operational environment needs. Some common environments include dry, wet, cold, hot, fire risk, high load, high or low speed, chemical compatibility, atmospheric compatibility, pressure or vacuum and various combinations. The usual thermal characteristics is outlined with SAE viscosity given for 100°C, like SAE 30, SAE 40. For low temperature viscosity the SAE xxW mark is used. Both markings can be combined together to form a SAE 0W-60 for example. Viscosity index (VI) marks viscosity change with temperature, with higher VI numbers being more temperature stable. Мне кажется, что речь идет о маслах, которые при разных температурах имеют разную вязкость. |
http://www.widman.biz/Seleccion/Viscosidad/viscosidad.html Тут нашлось объяснение, правда не по-английски. Суть в том, что в масло добавляют присадки (полимеры), которые при повышении температуры масла (работающий двигатель) расширяются и придают маслу большую вязкость. В холодном состоянии масло имеет меньшую вязкость, что важно при пуске холодного двигателя. .. |
мне тоже так кажется...я не специалист в этом вопросе, утверждать не берусь...может речь идет о всесезонных маслах (при низких температурах обладают вязкостью зимних масел, а при высоких - летних масел) http://www.boserauto.de/Maslo/index-8.2W.html |
Я тоже думал, что W - это "зимнее". Однако не нашел ссылки/документа, на который можно было бы сослаться. Плохо искал. Поддерживаю k-2. |
danke! |
You need to be logged in to post in the forum |