Subject: rate of product trial increases at a diminishing rate Добрый день!Помогите, пожалуйста с предложением:Suppose the rate of product trial increases at a diminishing rate with the level of audience awareness Частота пробного использования продукта замедляется при повышении уровня осведомленности потребителей? |
|
link 9.03.2024 10:13 |
Хеллоу май френд! Где Horse-Text? |
коняга вот: "Media selection is finding the most cost-effective media to deliver the desired number and type of exposures to the target audience. The advertiser seeks a specified advertising objective and response from the target audience—for example, a target level of product trial. This level depends on, among other things, level of brand awareness. Suppose the rate of product trial increases at a diminishing rate with the level of audience awareness, as shown in Figure 20.2(a). If the advertiser seeks a product trial rate of T *, it will be necessary to achieve a brand awareness level of A*." раздел 15 https://www.sweetstudy.com/files/week10-revisionmanagingmasscommunications-3-10-pptx или здесь в разделе Choosing media |
" increases at a diminishing rate with the level of audience awareness" Частота пробного использования, естественно, не замедляется: она, совсем наоборот, increases (растет, стало быть). Однако этот рост частоты использования обладает тем свойством, что последовательный рост осведомленности, процент за процентом, приносит всё меньше и меньше тех, кто фактически решает попробовать: сначала, условно говоря, 1% прироста осведомленности приносил 0,5% тех, кто пробует, потом - 0,4%, потом - 0,3%, и т. д. Вот это и значит: at a diminishing rate. |
Спасибо! |
You need to be logged in to post in the forum |