DictionaryForumContacts

 luv

link 16.06.2011 4:44 
Subject: без учета поставок на конвеер производителей автомобилей
На основе данных рассчитаем необходимое количество приводных ремней, для внутреннего рынка легкового транспорта (при условии замены двух ремней каждого авто раз в три года и без учета поставок на конвеер проиводителей автомобилей)

"excluding addition in mass production by automobile producers"?

can you give me variants of translating this phrase??

 AMOR 69

link 16.06.2011 4:57 
Excluding supplies for car manufacturer/s.

 Denisska

link 16.06.2011 6:12 
=поставок на конвеер проиводителей автомобилей=
supplies to OEMs

 bvs

link 16.06.2011 15:22 
OEM - это производители ремней как раз для car manufacturers,
другие производители изготавливают ремни для рынка запчастей или after-sales market.
Третьего не дано.
Имхо, речь как раз о втором ("при условии замены двух ремней каждого авто раз в три года").
Эх, поздно, наверное...

 Denisska

link 16.06.2011 15:36 
2 bvs
Есть разные мнения, в частности
http://forums.industryweek.com/showthread.php?t=1399

"Tier 1" and "Tier 2" aren't official terms; they're more of a descriptive nature. They're also not exclusively used by the automotive industry, though that's probably where you're most likely to hear these terms used. The concept of "tier" doesn't reflect how big or important a company is; it mostly indicates who the end user of that company's product is.

Basically, if we stick with automotive manufacturing, at the top of the food chain are the original equipment manufacturers (OEMs), who are the name-brand car-makers, like General Motors, Toyota, Ford, Hyundai, Renault, etc.

A Tier 1 supplier would be a company who makes products specifically for one of the OEMs. That would be companies like Delphi or Dana or Johnson Controls who sell directly to an OEM.

Then you just move down the list. A Tier 2 supplier who be somebody selling products to Delphi. A Tier 3 supplier sells products to a Tier 2 (probably to a lot of Tier 2's), etc.

Из практики: я сталкивался именно с такой структурой

 bvs

link 16.06.2011 16:02 
2 Denisska
The Tier structure is all very well, но Вы упускаете из виду главный "постулат". В автопроме изделия производят для двух целей: 1) комплектующие (из чего собирают а/м) -это ОЕМ и 2) запчасти к а/м - это After-Sales. Если в тексте аскера исключаются поставки на сборочный конвейер, то ОЕМ также неуместно с учетом контекста аскера ("при условии замены двух ремней каждого авто раз в три года"). Это чистый After-Sales, а производством "полуфабрикатов" для других ОЕМ здесь и не пахнет!

 

You need to be logged in to post in the forum