DictionaryForumContacts

 curious2008

link 3.06.2009 8:59 
Subject: искусство фотографии
Могли бы вы проверить следующий отрывок (с русск. на англ):

Место фотографии как продукта массовой культуры и искусства в практике определено, а теоретически осмыслено недостаточно. В данной работе исследуется многофункциональность фотографии используемой в рекламе. Данное исследование позволяет утверждать, что фотография в современной рекламе, является и произведением искусства, и продуктом массовой культуры, и средством массовой информации, а также — частью обыденной реальности.

The photograph’s place as the product of mass culture and art is defined in practice but theoretically it is insufficiently comprehended. The photograph’s multifunctionality used in the advertisement is examined in this work. This research allows to confirm that the photograph in the modern advertisement is the work of art, mass culture product and mass communication media and it also constitutes the part of the everyday reality.

 PicaPica

link 3.06.2009 9:14 
при проверхностном взгляде:
фотография как род деятельности -- photography. Photograph -- это бумажная фотография, снимок, карточка.

 %&$

link 3.06.2009 9:25 
consider:
Photography’s practical contribution to mass culture and arts is well defined, but its abstract input remains underestimated. This work discusses the multi-faceted functional role played by photography in advertizing. This research provides some basis for assuming that that photography in the modern/present-day advertising business can be equated with art, a mass culture and media product and also an item of everyday life.

 PERPETRATOR™

link 3.06.2009 9:31 
While in practical terms the place of the photograph as the product of mass culture and art is well defined, it has been given less thought in theory. This work explores the multi-functional nature of [the???] photography used in advertising. The research proves that in contemporary advertising photography is [a combination of] an art form, a mass product and a medium of mass communication as well as a part of everyday life.

 PERPETRATOR™

link 3.06.2009 9:32 
Да, в первом случае: the place of photography

 %&$

link 3.06.2009 9:34 
Вместо place я бы все-таки использовал value. Это будет по-английский. )

 curious2008

link 3.06.2009 10:03 
Спасибо огромное за хорошие варианты)

 Kirsha

link 3.06.2009 11:37 
Данное исследование позволяет утверждать, что фотография в современной рекламе, является и произведением искусства, и продуктом массовой культуры, и средством массовой информации, а также — частью обыденной реальности.

This study leads one to conclude that in the modern-day advertising world photography is an art object, a pop culture product, a mass medium and a part of ordinary life all in one.

 curious2008

link 3.06.2009 12:53 
спасибо!

 

You need to be logged in to post in the forum